Nie kopiuj !

Wszystkie zdjęcia na blogu są mojego autorstwa.
Nie wyrażam zgody na ich kopiowanie bez mojej zgody!

czwartek, 23 czerwca 2011

Królowa jest jedna :)

Jestem wielbicielką owoców - wszystkich. 
Już nie mogę się doczekać mirabelek, a niedługo potem jesiennych gruszek i śliwek ... Nie przetrwałabym zimy bez jabłek,ale  królową owoców dla mnie jest truskawka. Mimo,że kapryśna - trudno trafić na jednocześnie  ładne, słodkie i pachnące; a sezon trwa krótko. Więc korzystam, póki czas...




Kruche babeczki z truskawkami









Składniki: (na 30-40 sztuk)
½ kg mąki krupczatki
1 kostka masła
1 szkl cukru
1 jajko + 1 żółtko
2 łyżeczki proszku do pieczenia
2 łyżki gęstej śmietany
aromat waniliowy

1 duży budyń waniliowy
2 szkl mleka
 
małe truskawki

Wykonanie:
Budyń ugotować i ostudzić.
Szybko zagnieść ciasto i wstawić na 2 godziny do lodówki. Foremki smarować olejem za pomocą pędzelka. Wyłożyć ciastem.
1. Piec 15 minut w 180 0C.  Wyjmować jeszcze ciepłe. Po ostudzeniu za pomocą szprycy napełnić budyniem i udekorować owocami.
2. Nałożyć budyń i owoce. Przykryć kratką z ciasta pociętego na paseczki. Piec 20 minut w 180 0C. Wyjmować jeszcze ciepłe.
Przed podaniem posypać cukrem pudrem.

1 komentarz:

  1. Bardzo fajny deser :) Nie chciałabyś go dodać do konkursu na moim blogu na przepis na deser? Do wygrania jest piekarnik i weekend dla 2 osób w Warszawie. Możesz w sumie dodać 3 różne desery, ale w osobnych komentarzach. Mam nadzieję, że nie pogniewasz się, że dodaję link - najwyżej usuń ten komentarz :)
    http://gotowaniecieszy.blox.pl/2011/09/Konkurs.html

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń