Nie kopiuj !

Wszystkie zdjęcia na blogu są mojego autorstwa.
Nie wyrażam zgody na ich kopiowanie bez mojej zgody!

sobota, 28 maja 2011

Po prostu rabarbar ...


Lubię smak i zapach rabarbaru. I taki właśnie zrobiłam dżem - bez żadnych dodatków oprócz niezbędnego minimum. Po prostu rabarbar zamknięty w słoiczku - pachnący tylko rabarbarem i kwaśny prawie jak ten świeży ...


Dżem rabarbarowy





Składniki:
2 kg rabarbaru
ok. 1 kg cukru
sok z 1 cytryny

Wykonanie:
Rabarbar umyć i pokroić w kawałki długości 1 cm. Z odrobiną wody dusić aż zacznie się rozpadać. Porcjami dodawać cukier do smaku i sok z cytryny – na zachowanie koloru – ja zużyłam ok. 50-60 dag cukru. Ale to zależy jak słodki chcemy otrzymać dżem i jak bardzo kwaśny był rabarbar. Smażyć często mieszając (łatwo się przypala) . Odstawić na noc do ostudzenia i następnego dnia dosmażyć do pożądanej konsystencji. Nakładać do wyparzonych słoiczków, zakręcać i zostawić postawione do góry dnem i owinięte w kocyk na noc do wystudzenia.

2 komentarze:

  1. Lubię tak zamykać słońce i konkretne pory roku w słoikach. Bez zbędnego pitu-pitu ;) Po prostu potem otwieram i się przenoszę w czasie...

    OdpowiedzUsuń
  2. Gorzkawy, przypominający wiosenny sezon na rabarbar nawet w środku zimy. Podoba mi się.

    OdpowiedzUsuń