Nie kopiuj !

Wszystkie zdjęcia na blogu są mojego autorstwa.
Nie wyrażam zgody na ich kopiowanie bez mojej zgody!

piątek, 6 maja 2011

Rabarbarowe kluseczki


Jestem uzależniona!! 
Od rabarbaru - nie mogę spokojnie przejść obok tych zielono-czerwonych kwaśnych łodyg. Ten wygląd, smak i zapach.. : )
Dziś propozycja na danie obiadowe na słodko czyli kluski kładzione z rabarbarem w wersjach : obtoczone w cukrze, polane jogurtem z cukrem albo polane miodem.
 

Rabarbarowe kluseczki






Składniki:
2,5 szkl mąki
3 jajka
¾  szkl mleka
¾ szkl wody
1 łyżka oleju
1 płaska łyżeczka soli
½ kg rabarbaru

ew. czerwony barwnik spożywczy

cukier z wanilią
śmietana do polania



Wykonanie:
Do garnka wsypać mąkę, dodać żółtka, olej i sól. Wlewać mleko z wodą i mieszać tak, żeby powstało ciasto jak na kładzione kluski. Ciasto dokładnie ubić lub zmiksować.
Rabarbar pokroić na małe kawałki. Do ciasta równocześnie dodać rabarbar i ubitą pianę. Lekko wymieszać.
Na osolony wrzątek kłaść łyżką kluski i gotować 3-4 minuty. Odsączyć. Podawać ciepłe polane śmietaną i posypane cukrem.

7 komentarzy:

  1. A u mnie byly wczoraj tez kluseczki kladzione, al ez jablkiem :) Wersja z rabarbarem tez mnie przekonuje :)

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo oryginalne danko:) podoba mi się:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeju,ale maja fajny kolor...no i mój kochany rabarbar:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ups.. zapomniałam dopisać,że rabarbar był zielony i kolor trochę "podrasowałam" barwnikiem - ale smak bez zmian :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  6. czegoś takiego to jeszcze nie widziałam :)

    OdpowiedzUsuń