Nie kopiuj !

Wszystkie zdjęcia na blogu są mojego autorstwa.
Nie wyrażam zgody na ich kopiowanie bez mojej zgody!

niedziela, 6 lutego 2011

Biszkopt z advocatem

Czy poczucie winy może być przyczyną niedzielnych wypieków? Okazuje się,że tak..
W sobotę, po naprawdę ciężkim tygodniu w pracy  i co za tym idzie - porzuceniu kuchni, wybrałam się z koleżankami na babskie plotki. Skończyło się clubbingiem po centrum Kielc i tak udanym wieczorem, że aż wzbudził we mnie poczucie winy :).
Tak powstało niedzielne ciasto na osłodę dla nieobecnych : lekki biszkopt z odrobiną alkoholu.
Przepis na biszkopt wzięłam z bloga  Moje Wypieki .

Biszkopt  z  advocatem


 
Składniki:
biszkopt:
5 jajek
¾  szkl. cukru
¾  szkl. mąki pszennej
¼  szkl. mąki ziemniaczanej

masa:
½ l kremówki
2 śmietan-fixy
2 galaretki brzoskwiniowe
1 ½  szkl. advocata
2 łyżki cukru pudru

posypka:
10 dag wiórek kokosowych
aromat migdałowy
1 łyżka masła

Wykonanie:
Białka ubić na sztywną pianę. Pod koniec ubijania stopniowo dodać cukier, dalej ubijając. Następnie dodać po kolei żółtka, nadal ubijając. Mąki wymieszać, przesiać i delikatnie wmieszać do ciasta – łyżką, nie mikserem.
Tortownicę o średnicy 22 cm wyłożyć papierem do pieczenia - boków formy nie smarować.  Piec w temperaturze 160 – 1700 C około 30 - 40 minut do „suchego patyczka”.
Gorące ciasto wyjąć z piekarnika, z wysokości około 60 cm opuścić je (w formie) na podłogę. Odstawić do uchylonego piekarnika do ostygnięcia. Boki biszkoptu oddzielić nożem od formy kiedy ciasto będzie całkowicie  wystudzone . Przekroić na 2 części.

Galaretki rozpuścić w 2 szkl. wody. Kiedy przestygną dolać likier.  Śmietanę ubić na sztywno z cukrem i fixami. Wymieszać z zimną galaretka. Wstawić do lodówki. Ciasto przełożyć ¾ tężejącej masy. Resztą masy posmarować wierzch ciasta.

Wiórki zezłocić na suchej patelni. Pod koniec dodać cukier i masło. Ostudzić i wysypać na wierzch i boki ciasta. Można zamiast tego przed podaniem posypać startą czekoladą. Odstawić na noc do lodówki. 

Do przetestowania mam jeszcze wersję masy z likierem czekoladowym i czekoladą posypanej płatkami migdałowymi.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz