Nie kopiuj !

Wszystkie zdjęcia na blogu są mojego autorstwa.
Nie wyrażam zgody na ich kopiowanie bez mojej zgody!

niedziela, 10 kwietnia 2011

Drożdżowy przekładaniec

Przepis na ciasto pochodzi ze starego zeszytu mojej Babci czyli z przełomu lat 60-tych i 70-tych , a masy to moje wariacje ... 
- w efekcie taka tradycja i nowoczesność w jednym ...



Drożdżowy przekładaniec




Składniki:
1 kg mąki
25 dag masła lub margaryny ( w oryginale było 40 dag)
10 dag drożdży
6 łyżek śmietany
6 łyżek cukru
6 jajek

do przełożenia:
  • dżem z czarnej porzeczki
  • zmielony twaróg + żółtko + cukier
  • 1 budyń ugotowany w 1 szkl mleka + suszone morele
  • suszone śliwki namoczone wcześniej w rumie + kawałki czekolady
  • pokrojone orzechy + miód
  • jabłka pokrojone w kostkę + kisiel

Wykonanie:
Połowę mąki zaparzyć roztopioną margaryną. Dodać resztę mąki i wymieszać. Dodać drożdże rozprowadzone w śmietanie i resztę składników. Zagnieść elastyczne ciasto. Odstawić w ciepłe miejsce do podwojenia objętości. 

Ciasto podzielić na 4 części i każdą rozwałkować. Do dużej wyłożonej papierem tortownicy wyłożyć ciasto, nałożyć masę , przykryć następnym plackiem itd. Ja użyłam dżemu , masy serowej i masy budyniowej. Wierzch powinno stanowić ciasto. 
Odstawić do wyrośnięcia na 30-90 minut (zależnie od grubości placków i „ciężkości” nadzienia).
Wierzch posmarować białkiem wymieszanym z mlekiem, posypać grubym cukrem.

Piec ok. 50 minut w 170 0C do zezłocenia wierzchu i lekkiego odstawania od brzegów formy.
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz