Nie kopiuj !

Wszystkie zdjęcia na blogu są mojego autorstwa.
Nie wyrażam zgody na ich kopiowanie bez mojej zgody!

piątek, 7 stycznia 2011

Na dobry początek ...

Jako,że to poczatek roku - "mus jest" coś zaczynać ; więc ja zaczynam prowadzenie bloga. Będzie w nim o tym co ważne, ciekawe,zachwycające, intrygujące,smaczne,śmieszne - wszystkiego po trochu - takie okruchy...
A na dobry początek przepis na chleb na zakwasie.
Przepis razem z zakwasem dostałam prawie rok temu i od tamtego czasu przynajmniej raz na dwa tygodnie pachnie w domu świeżym chlebem. 
A zapach to piękny. :)


Chleb na zakwasie 




Składniki :
1 kg mąki pszennej
½ szkl. mąki żytniej
¾ szkl. płatków owsianych
¾ szkl. siemienia lnianego
¾ szkl. pestek słonecznika
½ szkl. pestek dyni
¾ szkl. otrębów
2 łyżeczki cukru
2 łyżeczki soli
½ l wody gazowanej
½ l wody przegotowanej letniej
3 łyżki zaczynu  (to co się zostawi z poprzedniego pieczenia)

Wykonanie :
Wszystkie składniki wymieszać i odstawić na 2 godziny.
Odłożyć 3 łyżki do słoika, zakręcić i wstawić do lodówki (zaczyn może stać maksymalnie 2 tygodnie).
Resztę przełożyć do wysmarowanej masłem i posypanej otrębami keksówki ( 2 sztuki po 25 cm długości).
Wierzch posmarować zimną wodą.Można posypać czarnuszką - niesamowity zapach i smak! Odstawić na 10-12 godzin.
Wstawić do zimnego piekarnika – piec około 1,5 godziny            w temp. 160 0C.
W  trakcie pieczenia (ok. pół godziny przed końcem pieczenia) wierzch posmarować roztopionym masłem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz