Nie kopiuj !

Wszystkie zdjęcia na blogu są mojego autorstwa.
Nie wyrażam zgody na ich kopiowanie bez mojej zgody!

niedziela, 23 stycznia 2011

Rogaliki drożdżowe z nadzieniem różanym

Lubię róże. Latem lubię zbierać płatki i ucierać je z cukrem. Zapach jest obłędny!
I dokładnie tak samo pachną zimą, kiedy otwieram słoiczek  pachnący różami
i letnim  słońcem ...
Zapraszam na wesoło nakrapiane makiem rogaliki z różą .
 

Rogaliki drożdżowe





Składniki:
½ kg mąki
8 dag drożdży
½ szkl. mleka
1 łyżka cukru
cukier waniliowy
2,5 dag margaryny
4 żółtka
szczypta soli
łyżka maku

konfitura z płatków róży

lukier:
25 dag cukru pudru
¼ szkl. gorącej wody
sok z cytryny
1 łyżeczka masła

Wykonanie:
Drożdże rozmieszać z mlekiem, wyrobić ciasto  na 30 minut wstawić do lodówki. Podzielić na 4 części. Każdą rozwałkować i wycinać po 8 trójkątów. Na szerszy brzeg nakładać konfiturę i zawijać rogaliki Ja dodałam płatki róży ucierane z cukrem wymieszane z dżemem truskawkowym. . Piec 20 minut w 1800 C. Po ostudzeniu polać kilkoma warstwami lukru. Ja tym razem posypałam cukrem pudrem. 
Najlepsze są jeszcze ciepłe.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz