Nie kopiuj !

Wszystkie zdjęcia na blogu są mojego autorstwa.
Nie wyrażam zgody na ich kopiowanie bez mojej zgody!

poniedziałek, 31 stycznia 2011

Samo zdrowie - ciasto jogurtowe z miodem

Idealne ciasto na jesienno -zimowe smuteczki do popołudniowej herbatki w towarzystwie kocyka, książki i zwiniętego obok w kłębek /a raczej sporych rozmiarów kłąb :) / psa.  
Przepis znalazłam tutaj.



Ciasto  jogurtowe  z  miodem 






Składniki:
3 szklanki mąki ( 1szkl zastąpiłam mąką z pełnego przemiału)
1 szklanka jogurtu naturalnego
1 szklanka miodu (wzięłam mały słoiczek –ok.200g)
1 i 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia ( zamiast ½ łyżeczki proszku dałam tyle samo sody)
3 jajka
1 szklanka oleju słonecznikowego
garść suszonych żurawin
cukier puder do posypania

poncz:
2 kieliszki miodówki
2 kieliszki mocnej słodkiej herbaty karmelowej


Wykonanie:
Mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia, dodać resztę składników, wymieszać  szybko łyżką do połączenia na gładką masę
Przełożyć  do formy 20x30 cm , piec ok. 30-45 minut w 1700 C.  Lekko ostudzić, ponakłuwać widelcem i nasączyć ponczem . Odstawić aż poncz wsiąknie - wtedy posypać cukrem pudrem.
Ciasto jest najlepsze zaraz po upieczeniu.
W wersji „dla Kubusia Puchatka” przed podaniem każdy kawałek polać miodem. Pyszota!   ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz