Nie kopiuj !

Wszystkie zdjęcia na blogu są mojego autorstwa.
Nie wyrażam zgody na ich kopiowanie bez mojej zgody!

poniedziałek, 14 marca 2011

Drożdżowka Froda


Pyszna drożdżówka na niedzielne śniadanie albo do popołudniowej herbatki - z mojej ostatnio ulubionej :"Kuchni polskiej. 1001 przepisów" . 
Nazwa zmieniona, bo jak tylko zrobie zaczyn pies pojawia się w kuchni i wzrokiem hipnotyzuje rosnące a potem piekące się ciasto. No i choć to niekoniecznie zdrowe dla psa i z pewnością niewychowawcze, ale brzegi ciasta są dla Froda...
Tym razem wariant z jabłkami...
 


Drożdżówka  Froda  ;)






Składniki:
3 szkl mąki tortowej
1 szkl cukru pudru (użyłam trochę mniej zwykłego)
¾ = 18 dag masła
½ szkl  mleka
5 dag drożdży
2 łyżki smażonej skórki pomarańczowej (pominęłam)
3 łyżki rodzynek
dodałam 2 pokrojone w małe plasterki jabłka, aromat migdałowy i cynamon

kruszonka:
2 kopiaste łyżki mąki krupczatki
2 kopiaste łyżki masła
3 łyżki cukru pudru (uzyłam zwykłego)

Wykonanie:
W ciepłym mleku rozprowadzić drożdże. Masło utrzeć z cukrem i dodać żółtka. Dodać mleko z drożdżami, szczyptę soli i przesianą wygrzaną mąkę. Wyrobić ciasto aż będzie jednolite. Dodać skórkę i rodzynki i wyrabiać 10 minut. Przełożyć do formy wysmarowanej tłuszczem. 
 Posypać kruszonką. Odstawić w ciepłe miejsce do wyrośnięcia. Gdy ciasto podwoi objętość, wstawić na nagrzanego piekarnika i piec 60 minut w 1600 C.
Przykryłam jabłkami i odstawiłam do wyrośnięcia a kruszonka posypałam przed wstawieniem do piekarnika.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz