Nie kopiuj !

Wszystkie zdjęcia na blogu są mojego autorstwa.
Nie wyrażam zgody na ich kopiowanie bez mojej zgody!

poniedziałek, 21 marca 2011

Zielone pierogi na przywitanie wiosny


Niezależnie od tego co widać za oknem i na termometrze właśnie dziś zaczyna się kalendarzowa wiosna. I dlatego : zielono mi...  :)
Pierogi ze szpinakiem spotkałam na kilku blogach - po raz pierwszy tu  , a ostatnio w wersji słonej tu . 
Moje wyglądają jakby były z wiosenną trawą , bo użyłam niezbyt rozdrobnionego szpinaku Hortexu . A dodatek bardzo drobno zmasakrowanego daje efekt jednolicie zieloniutkich..


Zielone pierogi ze szpinakiem i farszem serowym







Składniki:
ciasto:
2 szkl mąki pszennej
½ paczki mrożonego szpinaku = ok. 20 dag
1 ząbek czosnku
1 jajko
3 łyżki oleju
sól
ciepła woda

farsz:
25dag białego sera
20 dag sera feta
1 żółtko
ulubione suszone zioła
pieprz

Wykonanie:
Zagnieść ciasto z dodatkiem rozmrożonego i odciśniętego szpinaku. Czosnek zetrzeć na tarce do czosnu albo drobniutko posiekać z odrobina soli. Wody dolać tyle, żeby postało elastyczne ciasto. Przełożyć do miski, przykryć ściereczką i odstawić na ½ h do lodówki

Sery rozdrobnić widelce, dodać żółtko i przyprawy. Wymieszać na jednolitą masę. 

Ciasto cienko wałkować ,wyciąć szklanką kółka,  nakładać po łyżeczce farszu i lepić pierogi. Gotować w osolonym wrzątku  ok.5 minut.
Podawać polane stopionym masłem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz