Nie kopiuj !

Wszystkie zdjęcia na blogu są mojego autorstwa.
Nie wyrażam zgody na ich kopiowanie bez mojej zgody!

czwartek, 31 marca 2011

Jajko posadzone na warzywach

Czas przed-wielkanocny, to czas wypróbowywania nowych przepisów do wykorzystania na Święta. I w naszym przypadku to czas kiedy zjadamy najwięcej jajek - poza sama Wielkanocą , oczywiście..
Ale jak pytał Robert Makłowicz :"Czy ktoś kiedyś widział cholesterol? "  ; )

Dziś przepis z kwietniowej Olivii - wersja oryginalna; a w opisie wykonania ; moja wersja udoskonalona :)
Przepis idealnie wpisuje się w akcję "tylna ściana lodówki", a poza tym wygląda całkiem elegancko ...
 


Jajko sadzone na warzywach zapieczone





Składniki:
4 jajka
czerwona papryka
2 pomidory
cebula
czosnek
kapary
sól, pieprz

Wykonanie:
Na oleju podsmażyć cebulę z czosnkiem, dodać paprykę. Dodałam jeszcze : kilka pieczarek, kawałek kiełbasy, ugotowany ryż, który został z obiadu;zioła prowansalskie, marynowany pieprz zielony. Na końcu dodać pomidory i przyprawić.
Cztery kokilki wysmarować masłem, do każdej nałożyć porcję warzyw. Na wierzch wbić po 1 jajku, oprószyć pieprzem i sola, wrzucić po kilka kaparów.
 Piec w 1900 C przez 12-15 minut do ścięcia się białka. Żółtko powinno pozostać płynne.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz